Baza wiedzy - serwis drukarek i urządzeń drukujących
Jesteś tutaj: Strona główna » Baza wiedzy


Baza wiedzy



Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszymi krótkimi artykułami. Informacje w nich zawarte są przydatne podczas użytkowania urządzeń drukujących. Mają one na celu dać odpowiedź na pytania najczęściej zadawane przez Klientów.

Nasza baza artykułów jest stale rozbudowywana. Jeśli masz pytanie, zapraszamy do wysłania wiadomości, na którą odpowiemy indywidualnie.

Mam problem z drukarką. Jak sobie poradzić?

Rozumiemy, że awaria urządzeń drukujących występuje najczęściej w sytuacjach, gdy potrzebujemy pilnie wydrukować właśnie ten ważny dokument. Może te kilka uwag o najczęstszych usterkach pozwolą Państwu zrozumieć przyczynę awarii.

Sugestie w tym materiale mają jedynie pomóc w zrozumieniu problemu. Aby wykonać naprawę należy zlecić to osobom specjalizującym się w naprawach.

Najpopularniejsze przyczyny usterek to:

  • zła jakość wydruku:
    • uszkodzenie materiału eksploatacyjnego
    • uszkodzenie elementu zgrzewającego
    • uszkodzenie elektroniki drukarki
  • zabrudzenia na wydrukach:
    • uszkodzenie materiału eksploatacyjnego
    • uszkodzenie elementu zgrzewającego
    • rozsypany toner wewnątrz urządzenia
  • rozmazany wydruk:
    • uszkodzenie elementu zgrzewającego
    • uszkodzony materiału eksploatacyjnego
  • problem z pobieraniem papieru:
    • zużycie rolek pobierających papier
    • uszkodzenie szuflady
    • uszkodzenie czujników papieru
  • zacięcia papieru:
    • zużyte rolki poboru papieru
    • brudna drukarka
    • uszkodzone czujniki obecności papieru
    • uszkodzony element zgrzewający
  • pobieranie kilku kartek jednocześnie:
    • uszkodzony element separujący kartki
    • uszkodzenie podajnika papieru
    • brudna drukarka
  • urządzenie sygnalizuje usterkę:
    • brak tonera
    • zacięcie papieru
    • inne: niezbędne jest wsparcie się podręcznikiem użytkownika dostarczonym wraz z urządzeniem
  • urządzenie nie wykrywa tonera:
    • uszkodzenie tonera
    • uszkodzenie czujnika tonera
    • uszkodzenie elektroniki
  • drukarka nie działa / nie uruchamia się:
    • sprawdź czy kable zasilający jest podłączony do gniazdka zasilającego
    • uszkodzony kabel zasilający
    • uszkodzenie zasilacza urządzenia
    • uszkodzenie elektroniki

Kupiłem drukarkę. Jak ją podłączyć?

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których trzeba pamiętać podłączając drukarkę do komputera, jest podłączenie zasilania do tego samego gniazda lub listwy, do której podłączony jest komputer.

Stosując tę zasadę, zapewniamy naszej drukarce bezpieczne podłączenie do prądu, które jest synchronizowane z zasilaniem komputera. Rozwiązanie to zapobiega ewentualnym przepięciom, które mogłyby doprowadzić do uszkodzenia obu urządzeń.

Dodatkowe zabezpieczenia wprowadza listwa zasilająca posiadająca bezpiecznik oraz filtr przeciwprzepięciowy, chroniąc nasze urządzenie przed niechcianymi i nieprzewidywalnymi zdarzeniami związanymi z zasilaniem.

Umiejscowienie drukarki. Na co zwrócic uwagę?

Drukarkę należy traktować tak, jak każde inne urządzenie elektryczne. Należy unikać miejsc nasłonecznionych, będących pod wpływem częstego obiegu powietrza z zewnątrz i stojących w miejscu, gdzie narażone są na ewentualne zalanie.

Biorąc pod uwagę budowę drukarki, stawianie jej w miejscu nasłonecznionym jest bardzo niepożądane i stwarza wiele problemów związanych z działaniem jej podzespołów, z których wzrost temperatury jest jednym z czynników niepożądanych.

W przypadku drukarek atramentowych, rozgrzany atrament może zakłócać działanie lub uszkadzać wkłady i głowicę.

Innym niechcianym czynnikiem jest samo światło. Obudowa drukarek nie są w stanie odbić ostrego światła, które po przeniknięciu do środka urządzenia zakłóca czujniki optyczne i zespoły światłoczułe, powodując spadek jakości druku lub nawet uszkodzenia w drukarce.

Jak każde inne urządzenie elektryczne, tak i drukarka w wyniku swojej pracy generuje ciepło. By zapobiec przegrzaniu, drukarki wyposażone są zawsze w co najmniej jeden wentylator, służący wymianie powietrza w urządzeniu i chłodzeniu jego podzespołów.

Gdy dopuszczamy powietrze zewnętrzne do urządzenia, zanieczyszczenia znajdujące się w nim osiadają wewnątrz drukarki, skutkując pojawieniem się kurzu. Kurz jest bezpośrednią przyczyną awarii lub przedwczesnego zużywania się wielu części drukarki. Należy więc unikać stawiania drukarek blisko okien.

Oryginał czy zamiennik? Jakich materiałów eksploatacyjnych używać?

Producenci zwykle narzucają stosowanie oryginalnych części, a za odstąpienie od tej zasady grożą często utratą gwarancji. Jednak "oryginały" są drogie, a w punktach sprzedaży istnieje możliwość kupienia tańszych i niekoniecznie gorszych materiałów eksploatacyjnych.

Duża grupa ludzi korzystających z tego sposobu jest usatysfakcjonowana, jednak przy zakupie trzeba wziąć kilka rzeczy pod uwagę:

  • Zamiennik może mieć gorsze parametry wydruku. Istnieje prawdopodobieństwo pogorszenia jakości drukowanych obrazów - szczególnie widoczne przy kolorowych zdjęciach.
  • Istnieje możliwość "rozszczelnienia" tonera, które doprowadza do zapylenia urządzenia, do którego usunięcia niezbędna może okazać się wizyta w serwisie.
  • W przypadku niektórych rodzajów drukarek atramentowych ze stałą głowicą, nie wolno korzystać z tuszy innych producentów. Nawet najmniejsze różnice w składzie chemicznym tuszy powodują trwałe uszkodzenia. Szczególnie zwracać trzeba uwagę na to w przypadku sprzętów firmy Epson.
  • Drukarki igłowe są wyjątkowo uczulone na ponowne nasączanie taśmy barwiącej. W tym wypadku również głowica narażona jest na trwałe uszkodzenia. Ten przykład kierowany jest przede wszystkim do posiadaczy starszego sprzętu.

Jeśli chodzi o kartki i folie, na których zamierzasz drukować, nie ma żadnej różnicy, kto jest ich producentem. Jednak na uwadze trzeba mieć fakt, że najtańszy papier przyczynia się do szybszego zużywania się gumowych części drukarek mających kontakt z kartką oraz zapylenia toru przejścia papieru.

Kiedy dokonywać przeglądów i konserwacji?

Zaleca się organizowanie przeglądu i konserwacji drukarki co najmniej raz w roku. W przypadku gdy drukarka informuje nas o konieczności wykonania takiej konserwacji, również powinniśmy takową zorganizować.

Należy poważnie traktować takie sygnały, gdyż informują nas one o tym, że drukarka przepracowała już określoną liczbę "stron" i prawdopodobnie niektóre części w niej są zużyte. Konsekwencje niezastosowania się do tego mogą okazać się przykre - wtedy gdy drukarka będzie nam najbardziej potrzebna, odmówi posłuszeństwa. Zawsze lepiej jest "dmuchać na zimne" i załatwić problem zawczasu.

Skończył mi się toner do drukarki. Jak kupić go do mojej drukarki?

Skontaktuj się z nami.

  • telefon 61 631 11 22
  • mail biuro@fabrykadrukarek.pl


Szybki kontakt

Zachęcamy do kontaktu z naszymi serwisantami. Żadne z Państwa pytań nie pozostanie bez odpowiedzi.

691 466 889


Serwisujemy i naprawiamy drukarki i urządzenia wszystkich wiodących producentów

Serwis i naprawa drukarek Canon - np. replace tonerSerwis i naprawa drukarek Konica Minolta - np. drukarka sygnalizuje usterkęSerwis i naprawa drukarek Xerox - np. drukarka nie drukuje w sieciSerwis i naprawa drukarek Lexmark - np. usterka fusera drukarkaSerwis i naprawa drukarek Panasonic - np. zła jakość wydrukuSerwis i naprawa drukarek Toshiba - np. uszkodzenie karty sieciowej drukarkiSerwis i naprawa drukarek Utax - np. głośna praca drukarkiSerwis i naprawa drukarek Dell - np. replace image drumSerwis i naprawa drukarek HP - np. drukarka nie skanujeSerwis i naprawa drukarek Samsung - np. drukarka gniecie kartkiSerwis i naprawa drukarek Olivetti - np. drukarka pobiera po klika kartekSerwis i naprawa drukarek Nashuatec - np. drukarka zacina papierSerwis i naprawa drukarek Infotec - np. drukarka zacina w ADFSerwis i naprawa drukarek OKI - np. drukarka nie pobiera papieruSerwis i naprawa drukarek Ricoh - np. zabrudzenie toneremSerwis i naprawa drukarek Brother - np. replace maitenance kitSerwis i naprawa drukarek Kyocera - np. drukarka wyłącza się samoczynnieSerwis i naprawa drukarek Epson - np. drukarka wkręca papierSerwis i naprawa drukarek Sharp - np. drukarka nie reagujeSerwis i naprawa drukarek Gestenter - np. drukarka nie drukuje